Våra avtalskunder når oss 24/7.

Kunder

De flesta företagen i nejden väljer oss som en naturlig samarbetspartner i renhållningsfrågor.

Vi planerar professionella helhetslösningar för våra kunder:

  • Städdimensionering (hur ofta, vad städas och med vilka metoder).
  • Bytesmattor samt andra mattlösningar för att förhindra smuts att komma in i lokalerna.
  • Sanitetstillbehör och -automater som är professionella och alltid i bästa skick.
  • Kartläggning av behovet samt genomförandet av storstädningar och skyddande av golvytor så att de hålls i nyskick.
  • Vi har ett eget utvecklat kvalitetssystem som är praktiskt utformat på medarbetarnivå för att garantera städkvaliteten i praktiken.

Vad är PCS?

Vision

PCS:s vision har från början varit att bli det bästa företaget i sin bransch i Kust-Österbotten. Den ursprungliga visionen har blivit verklighet, men utvecklingen fortsätter. Allt flera företag, bland dem också framgångsrika exportföretag, anlitar PCS. Framgången är en följd av att PCS säljer de mest kvalitativa och prisvärda städtjänsterna.

För att behålla den uppnådda positionen satsar vi kontinuerligt på att utveckla våra tjänster enligt våra kunders behov och önskemål. Förutsättningen för en god kundservice är PCS:s medarbetares kunnande och engagemang. Kontinuerlig utbildning, personlig handledning och trivsel i arbetet är nyckeln till personalens förmåga att leva upp till våra kunders förväntningar.

Visionen lever: PCS skall vara det kvalitetsledande lokalvårdsföretaget i Kust-Österbotten som både tar hand om sina kunder och medarbetare.

 

Historia

PCS grundare, Pia-Hannele Kivinen växte upp i Tornedalen under enkla förhållanden. Allt sedan tonåren har Pia uppskattat hårt arbete och haft en brinnande iver för städning. Pia grundade PCS den 1.9.2000 för att betjäna företag som kräver och uppskattar en ren och trivsam arbetsmiljö. Namnet på företaget beskriver kortfattat den tjänst hennes företag skulle leverera, nämligen Professional Cleaning Service PCS.

Från start har målsättningen varit att kunderna skall få en professionell och bekymmersfri helhetstjänst av hög kvalitet till rätt pris och i tid. Medarbetarna ska å sin sida inte enbart få korrekt arbetstid och en lön de klarar sig på, utan också möjligheter att själva kunna påverka arbetets plats, tidpunkt och mängd. Det var viktigt för Pia att skapa en arbetsplats där andra som tycker om städning ska ha möjlighet att få arbeta under förhållanden som gör städbranschen attraktiv och med ett arbete som man kan vara stolt över. Endast genom att alla parter i ekvationen blir nöjda, kan man uppnå en genuint framgångsrik affärsverksamhet.

Under de första åren som företagare samlade Pia ihop ett ”Dream-team” av likasinnade medarbetare, av vilka många idag hittas i företagets ledning. Tack vare att de trivdes och fick växa karriärs- och yrkesmässigt tillsammans med företaget blev de kvar och kunde axla mera ansvar och få större befogenheter. Deras ovärderliga arbetsinsats och engagemang har format PCS till den starka organisation som företaget är idag.

Idag har vi fortfarande samma brinnande iver för städbranschen som för 20 år sedan. PCS har växt och sysselsätter idag över 130 personer. Vår vision är att vara det kvalitetsledande lokalvårdsföretaget i Österbotten som tar hand om både kunder och medarbetare. Vi anser ännu inte att vi slutfört Q1, utan som ett familjeföretag har vi ett mycket långsiktigt synsätt på vår verksamhet.

Vi vill ödmjukt tacka de kunder och medarbetare som kommit till oss under resans gång för att de trott på vårt koncept och vågat stöda det.

  1. PCS grundades av Pia-Hannele Kivinen den 1.9 år 2000.
  2. Vi slår fast företagets inriktning: ”Vi skall vara bäst på allt vi gör”.
  3. Efterfrågan på våra tjänster ökar och vi börjar anställa medarbetare.
  4. Blev vi öppet bolag och Simon Kivinen kom med i verksamheten, samtidigt utnämns Suvi Joutsen till arbetsledare.
  5. Charlotte Jungell utnämns till arbetsledare.
  6. Logon och hemsidorna förnyas.
  7. Blev vi aktiebolag.
  8. Tjänsten ”teknisk support” skapas för att vi skall få snabbare maskinservice och förbättra vår logistik.
  9. Tjänsten ”instruktör” skapas för att vi skall kunna skola våra medarbetare fortgående.
  10. Omsättningen passerar en miljon euro.
  11. Nya egna utrymmen på Korsmosståget som logistikcenter och kontor där medarbetare träffas och skolas.
  12. Vi grundar ett nytt ”insats-team” som exklusivt utför periodiskt golvunderhåll, fönstertvätt, storstädning och byggslutstädning.
  13. Pia-Hannele Kivinen tar examen som städtekniker.
  14. Vi utvidgar vår lagerkapacitet med 500 m³ och nya hemsidor lanseras.
  15. Omsättningen passerar två miljoner euro.
  16. Vi öppnar en verksamhetspunkt i Karleby och digitaliserar den interna informationen för våra medarbetare.
  17. Vi förstärker organisationen med en operativ chef och en personalchef.
  18. Omsättningen överstiger 3 miljoner euro.
    Vi deltar i utvecklingen av en ny app för tidsuppföljning, schemaplanering, nyhetsflöde samt chatt och tar den i bruk i vår organisation.
  19. Vi utvecklar mer ekologiska arbetsmetoder för att minska vår miljöbelastning och våra kostnader.
  20. Omsättningen överstiger 4 miljoner euro.